Przedstawiamy krótką instrukcję jak dołączyć do spotkania na platformie Zoom dla tych, którzy po raz pierwszy spotykają się z tym programem.
Przed każdym spotkaniem online zostanie podany nowy link do bieżącej konwersacji.
Należy kliknąć w podany link na urządzeniu, na którym zamierzasz brać udział w spotkaniu (telefon lub komputer).
Następnie należy zainstalować program zoom:
- Na komputerze:
– kliknij: download & run ZOOM (na dole po prawej)
– następnie program zostanie pobrany na twój komputer (domyślnie zostanie pobrany do folderu 'Pobrane’ w 'Dokumentach’)
– uruchom i zainstaluj program ZOOM (niebieska ikona z białą kamerą)
- Na telefonie:
– kliknij przycisk: Download from Google Play
– zostaniesz przeniesiony do Sklepu Play skąd pobierane są aplikacje na telefon
– kliknij zainstaluj
Instalację najlepiej przeprowadzić przed spotkaniem.
Zwykle spotkanie będzie już aktywne na kilkanaście minut przed wyznaczoną godziną, klikając w podany wyżej link należy wybrać 'Otwórz ZOOM’ (na telefonie może być ukryte pod opcją 'Więcej’).
Następnie zostaniesz poproszony o imię.
Później będziesz poproszony o wyrażenie zgody na korzystanie z twojej kamery oraz dźwięku, wyraź na to zgodę.
I już 🙂 możesz brać udział w spotkaniu.
WAŻNE! Kiedy nic nie mówisz miej wyciszony mikrofon.
Kiedy chcesz opuścić spotkanie kliknij 'Leave Meeting’. Na telefonie kliknij 'End’ i później 'Leave Meeting’. Jest to ważne szczególnie na telefonie ponieważ jeśli tylko zminimalizujesz program to aplikacja będzie dalej działać i będzie cię dalej widać:)
Uwagi w razie problemów:
- jeśli nie słychać innych uczestników spotkania
kliknij na słuchawki z napisem „Join Audio” w lewym dolnym rogu okna, po otwarciu okienka dialogowego:
wybierz „Join with Computer Audio”
- jeśli chcesz być widoczny dzięki kamerce – kliknij w lewym dolnym rogu „Start Video”
Do zobaczenia i usłyszenia na spotkaniu!